Vakantie! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Elke Jong - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Elke Jong - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elke

18 September 2006 | Australië, Hobart

Hallo iedereen!

Ik heb vakantie :D (had ik na drie weken school ook wel nodig hoor...:p)

Nouja, tot nu toe is het een hele leuke vakantie. De zon schijnt iedere dag, waardoor het gemiddeld 20 graden is (terwijl ze op het nieuws maar blijven zeggen dat het dertien graden is).

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Vrijdag en zondag naar de skatebaan geweest. Ik ben nou aan het leren om achteruit te rijden en das super eng:P

Dinsdag met Ciaran naar de film The Wild (best grappig, maar een beetje een kopie van Madagascar) en daarna heeft hij me de stad een beetje laten zien. Tis echt een supermooie stad en er was ook zo'n levensgroot schaakbord op een pleintje, dus toen gingen we schaken. Was wel gaaf, maar ik heb wel verloren :(:p

Woensdag was er een Art workshop op school. Dat was eigenlijk best saai, maarja, beter dan thuis zitten en niks doen :)

Donderdag met Mel weer naar de film geweest, deze keer naar Garfield (die ook wel grappig was) en daarna hebben we in de speelgoedwinkel op alle knopjes van geluidmakende dingen geduwd. Volgens hadden we daarmee een trend gezet want bijna alle kleine kindjes in de winkel begonnen enthousiast mee te helpen :p

Vrijdagavond ben ik bij Ciaran dvds gaan kijken (Casanova en een slechte thriller waarvan ik de naam niet meer weet).

Zondag naar een harpconcert geweest van de enige pedaalharpiste in Tasmanie (nu niet meer de enigste, ha!). En zij gaat misschien een harp voor me regelen. Waarschijnlijk geen pedaalharp, maar een kleinere is ook goed :)

Hmm en vandaag is het maandag en ik heb nog niks gepland, dus ik ga zo maar eens wat mensen bellen :)

Oja, en speciaal voor Bibi, een uitleg van het schoolsysteem hier!

Kindjes beginnen in Kindergarten, gaan dan naar primary school (year 1-6), dan naar highschool (year 7-10) en dan naar College (year 11&12). Ik zit nu in year 11 en ga na de kerstvakantie naar year 12 (Onze school is dus een college en bestaat maar uit 2 leerjaren, geen kleine irritante brugwupjes dus ;))
Er is geen onderscheid tussen vmbo, havo en vwo, iedereen doet gewoon hetzelfde. Vanaf year 7 kun je wel zelf al je vakken kiezen, dus als je bijvoorbeeld heel veel moeite hebt met theoretische vakken, dan ga je iets doen als metaalbewerking of catering.
Ik heb een totaal van 5 vakken. Per dag heb je drie sessions (95 min+110 min+95 min), daartussen 2 pauzes en de schooldag duurt altijd van 8:40 tot 15:00.
Dat was het wel zo ongeveer denk ik. Oja, we dragen een uniform ;)

Mn fotosite bestaat nog steeds en binnenkort komen er meer foto's op!
http://s115.photobucket.com/albums/n304/elkeinaustral ie/

kus
Elke

  • 18 September 2006 - 08:30

    Rol0:

    Ik ben ook aan vakantie toe :( maar ik moet nog een maand wachtren :( We gaan wel naar rome :D en daarnaa nog eens één weekje vakantie... maar ben toch jaloers :P (en ik wil ook maar vijf vakken hebben.)

  • 20 September 2006 - 20:57

    Timo:

    ja vakantie...
    al overwogen om in nederland op vakantie te gaan? al was het maar vanwege het weer...

  • 25 September 2006 - 02:11

    Elke:

    Hmm de site deed een beetje raar, dus ik plaats even een berichtje om te kijken of het weer werkt of niet :)

  • 03 Oktober 2006 - 20:52

    Anne:

    Om ook maar weer even een teken van leven te tonen.. :) ik ga me idd maar ns toevoegen aan die mailinglist want dit gaat echt nie werke.. vergeet gewoon altijd om te komen kijken terwijl we het wel nog ieeeedere dag over je hebben (A)
    Verder.. ehh
    oh ik heb een vriendje :P
    en Margreet heeft heel veel haar :O maar dat had je al gehoord waarschijnlijk :P Ik moet snel maar weer ns mailen!
    xxx
    Anne

  • 05 Oktober 2006 - 13:28

    Margreet:

    Ja, Margreet heeft een heleboel haar.. :D :D:D:D Enne, Elke, ik reageer niet zo vaak hier, maar dat komt omdat er eigenlijk hetzelfde staat als in je meels, alleen met *iets* minder details, haha.

    maarja, ELKE IS LIEF EN IK MIS HAAR, HEEL VEEL ... hoeveel wil je niet weten, wel 10miljoen30duizendenachtenzestig :( bf4enwlymk!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2007

Aftellen

03 Maart 2007

drukdrukdruk&fotos!

25 December 2006

Merry Christmas and a happy new year!

16 November 2006

Sydney!

29 Oktober 2006

Nieuwe Foto's
Elke

Actief sinds 28 Juni 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22395

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: